fredag 26 april 2013

Som trolleri

Titel: Som trolleri
Författare: Mårten Melin
Sidor: 205
Sammanfattning: En dag träffar Mona en konstig kille som verkar vara rädd för vatten men ändå sitter vid bryggan. Mona kan inte få ut honom ur huvudet. Hon tänker bara på honoms gnistrande blå ögon. Hon har massor av frågor om honom, han är söt men konstig och så är han sådär konstigt smutsig, som om han aldrig duschar. Mona bli som besatt och det känns som om hon vara nära honom hela tiden, för alltid...
Citat: "Hade jag haft den där Mikael här, så...." Pappa knöt näven, sedan sköt ett pekfinger ut från den
Den pekade på mig.
"Jag förbjuder dig att träffa honom igen, hör du det? Jag blev alldeles kall. Hade jag hört rätt? Pappa lät som en pappa i någon dålig tv-serie. Men han hade verkligen sagt det."
Betyg: 6/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar