fredag 19 april 2013

Motståndarna

Titel: Motståndarna
Författare: Arne Norlin och Andreas Palmaer
Antal sidor: 192
Genre: Spänning, Vardagsliv, Sport

Sammanfattning: Den här boken handlar om Tove som har en pappa som spelar i AIK A-laget och Noel som hejar på Hammarby och har en storebror som är helt galen i Hammarby.
En gång så går Noel ut på fotbollsplanen utanför hans hus och tar med sig en boll och spelar lite. Som alltid kommer det små barn och vill vara med. Noel vet att de nästan aldrig gör mål mot honom så han säger att om jag ställer mig i mål så får ni skjuta skott på mig. Om man gör mål så får man en glass. Alla missar och Noel flinar. Men sen kommer en tjej som Noel aldrig har sätt här innan och hon frågar om hon får skjuta. Noel säger ok och tjejen skjuter rakt in i mål. Eftersom Noel har lovat att man får en glass om man gör mål går dom och köper glass och dom bestämmer att de ska gå på en fotbollsmatch nästa dag. De tror naturligt vis att de hejar på samma lag, men det visar sig att de inte alls gör det...

Betyg: 5 av 5. Jag ger den här boken högsta poäng för jag tycker den var dramatisk och spännande. Jag gillar sånna här böcker.

Citat ur boken: ''Hur blir det med den där glassen?''

Av Maja Lund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar