måndag 5 november 2012

När jag hör din röst

Titel: När jag hör din röst.
Författare: Stephanie Meyer
Antal sidor: 451

Samanfattning: Bellas mormor hade vart död i sex år. Hon drömmer om sin mormor, hon ser henne på en äng, samma leende, många små rynker och tjockt vitt hår. Någon ropade ''Bella?'' Bella behövde inte vända sig om för att veta vem det var, det var en röst hon skulle kunna gå genom eld för. Edward. Bella brukade alltid bli glad när hon såg Edward, men fast hon drömmde fick hon panik. För hennes mormor visste ju inte att Bella var förälskad i en vampyr, det visste ju ingen. Hur skulle hon förklara för sin mormor, för i solen glittrar Edward, är han gjord av diamanter?

Betyg: Det är en spännande och bra bok så den får 5/5.

Citat ur boken: Mormor fanns inte. Det var jag. Jag i en spegel. Jag-gammal, rynkig och trött. Edward stod brevid mig, utan att reflekteras i spegeln- smärtsamt vacker och föralltid sjutton år gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar