torsdag 27 september 2012

Man överlever,jag lovar

Titel: Man överlever, jag lovar
Författare: Eva Swedenmark
Antal sidor: 112

Sammanfattning: Johanas mamma & pappa har precis kommit hem från New York. De kom hem hand i hand & allt värkade bra. Johannas pappa hade åkt till USA med en annan kvinna en gång. Men nu trodde Johanna att allt var bra igen. Johannas mamma & pappa har det sådär just nu, men denna dag tänker inte Johanna på det för hennes bästa vän My fyller år. My önskar sig att få träffa sin pappa men det är lite omöjligt för Johanna att fixa. Så Johanna ska fixa en segling med Ivring. Ivring är Johannas mammas kompis. När segelturen är klar kommer de hem till My & Mys mamma blir galen för att det var vart ute & seglat med en gammal man. Johanna får förklara allt för Mys mamma. '' Heter han Ivring?'' frågar Mys mamma. Mys mamma värkar veta vem Ivring är. Undra vem Ivring är...

Betyg: Jag tycker att boken var väldigt bra. Den får betyget 4 stjärnor.

Citat ur boken: När jag kom ut igenom porten såg jag att det hade mörknat. Tiden går alltid fort när jag talar med Ivring. Hemma på Margaretavägen skulle pappa just gå upp och natta Jenna. Hon såg nybadad ut och hade pyjamasen på sig. Mamma hade inte kommit hem. Julius satt och såg på tv. ''Hallå!'' ropade dom tre när jag kom. Dom trodde tydligen att det skulle vara mamma för alla såg besvikna ut när det var jag. '' Ja men ursäkta då!'' sa jag när jag såg deras miner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar