torsdag 27 september 2012

Den sorgsne veterinären

Författare:  Petter Lindbeck

Antal sidor: 135
Sammanfattning:
Den här boken handlar om två tjejer som heter Siri och Pella. En dag så såg dom att det brann i ett hus så dom gick dit för att kolla så när dom tittade in i huset så låg det en man där inne i vardags rummet på golvet. Dom försökte ringa en ambulans men Siri hade inga pengar så dom ringde en gång till fast på Pellas mobil. Dom fick sedan  tag på ambulansen men medans dom väntade på att ambulansen skulle komma så tänkte dom att han kan ju inte ligga där inne då dör han ju. Så dom gick in i huset och så gick dom till mannen och så lyfte dom i var sin arm och drog ut honom ut och väntade på att ambulansen skulle komma.

citat ur boken :
sida 37
När vi kom ut tittade Siri på pengarna.m
- Räcker till vasin glass, sa hon.
- Men vi skulle ta kvitto, sa jag
- Vi kan ta kvitto på glassarna också.
- Hon bad om kvitto för att du bara skulle köpa det hon sa åt dig att köpa, sa jag
- Nu har jag köpt det hon bad mig köpa,sa Siri. Och det blev lite över som jag tänker investera i glass.
- Jag vill inte ha, sa jag
- Då köper jag två själv så kan du få smaka.
- Jag vill inte smaka.
- Du menar att jag måste trycka i mig två glassar själv ?

Betyg : 3 betyg får denna boken.

Av : Julia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar