onsdag 14 maj 2014

fyrvaktarens käpp


fyrvaktarens käpp
titel: fyrvaktarens käpp

författare: Britt Engdal

genre: skräck

budskap: jag hittar inget budskap

antal sidor: 61

sammanfattning

den här boken handlar om Viktor som hittar en gammal käpp i en fyr
som är övergiven sen fyrvaktaren dog när han trillade ner för trappan.
Käppen blänker i handtaget där är ett silver ansikte som kollar elakt mot honom. Nästa gång han
går till fyren snubblar han och slår sig på käppen men han satte ju upp den mot väggen förra gången
vill han Viktor något illa…

Betyg: 
jag ger den 3 av 5 för att den var bra spännande men kanske lite för mycket kärlek för mig själv.

Citat: 
Jag böjer mig ner över den mörka stenen. Det är nätt och jämnt att man kan läsa vad står det. ”Fyrvaktare August Meyers. 1897-1947” 1947, samma år som fyren lades ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar