fredag 9 maj 2014

Bästa ovän

Titel: Bästa ovän

Författare: Helena Netzell

Sidor: 201

Genre: relationer

Budskap: Den tuffa tjejen behöver inte alltid vara tuff på insidan, ens fiender behöver inte alltid vara ens ovänner


Sammanfattning: Siri är en vanlig tjej som har två bästa vänner, Katrina och Albin. På sommarlovet åker Katrina och Albin på semester och Siri är kvar hemma. Antonia är klassens drottning och retar Siri, hon är väldigt elak. Antonias bästa kompisar Meriam och Maribel åker också bort på sommarlovet och utan dom så är Antonia inte så kaxig längre, innerst inne så är Antonia ganska osäker. Hennes mamma har cancer och mår inte bra. Siri och Antonia blir vänner och Antonia försöker ändra på Siri och det skapar en massa problem för Siri.

Betyg: Denna boken får 5/5 i betyg. Den är skriven i jag-form och det tycker jag är mycket roligare att läsa. När man läst klart ett kapitel vill man läsa ett till.

Citat: Vad var detta? Stod Antonia och pratade normalt med mig? Jag var stum, visste inte hur jag skulle bete mig när hon var så där. Jag fortsatte att gå.


Av: Thilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar