måndag 11 november 2013

Delirium

Titel: Delirium
Sidor: 466
Sammanfattning: Lena lever i Portland, en del av USA som är fritt från sjukdomen. Sjukdomen som vi skulle kalla kärlek. Lena längtar till sin behandling då hon inte längre behöver oroa sig för den. Men allting förändras när hon för första gången möter Alex.
En jätte spännande bok om ett land där kärlek är ett brott och regeringen kontrollerar allt.
Betyg:5/5
Genre: Apokalyps, kärlek
Budskap: Jag tror att budskapet med denna boken är att visa att det är viktigt med kärlek.
Citat: "Nu följer du efter mig igen."
Där satt den. Han backar, och jag känner mig för en stund ganska nöjd med att ha överraskat honom.
"Igen?" Upprepar han. Jag är glad att det för en gångs skull inte är jag som stammar eller kämpar för att hitta ord. Orden bara flyger ur mig:
"Jag tycker att det är ganska konstigt att jag lever i stort sett hela mitt liv utan att stöta på dig, men plötsligt så börjar jag se dig över allt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar